Počas Dňa dopravy zdarma Slováci minuli vyše 1,83 milióna eur

0
575

Deň dopravy zdarma bol tento rok silnejší než vlani a Slováci ušetrili na doprave z e-shopov viac, až o takmer 23-tisíc eur. Zároveň sa do akcie zapojilo zhruba o dve tretiny viac e-shopov. Najviac sa nakupovala elektronika a biela technika.

Bratislava 20. novembra – Slováci ušetrili na poštovnom tento rok v rámci Dňa dopravy zdarma vyše 88-tisíc eur. Je to o takmer 23-tisíc eur viac než vlani. Celkovo minuli v e-shopoch počas 24 hodín 1 831 604 eur, teda o 4 percentá viac. Druhý ročník Dňa dopravy zdarma organizoval nákupný radca Heureka.sk 18. a 19. novembra. „Deň dopravy zdarma bol tento rok úspešný. Slováci urobili v 422 zapojených e-shopoch celkovo 23 485 objednávok, čo predstavuje medziročný nárast o 35 %,“ vyhlásil manažér zákazníckeho servisu Heureka.sk Jan Kriegel. Priemerná výška objednávky bola tento rok 78 eur.

„S tohtoročným Dňom dopravy zdarma na Slovensku sme spokojní. Akcia sa osvedčila a Slováci sa na ňu pripravili. Tento deň bol úspešným odštartovaním sezóny vianočných online nákupov a celkovo sme zaznamenali počet objednávok na úrovni najsilnejších nákupných dní v období vianočnej sezóny,“ dodal Kriegel.

Najviac Slováci nakupovali elektroniku (31 %) a bielu techniku (23 %). Vybavenie pre dom a záhradu nakúpilo bez poštovného 9 % nakupujúcich a v segmentoch šport, kozmetika a zdravie a oblečenie a móda 7 %. V porovnaní s vlaňajškom zaznamenala Heureka aj v tomto ohľade zmeny, vlani sa najviac nakupovalo v kategórii dom a záhrada, elektronika bola až na druhom mieste.

Počas prvého ročníka Dňa dopravy zdarma v roku 2014 sa v slovenských e-shopoch minulo 1,77 milióna eur. Počas 24 hodín spravili Slováci 17 421 objednávok a ušetrili na dopravných nákladoch 65 503 eur. Vlani sa do akcie zapojilo 255 domácich internetových obchodov.

Inšpiráciou pre akciu je Freeshippingday.com, ktorý vznikol v USA a tento rok sa koná už jeho ôsmy ročník. Každoročne sa akcia stretáva s obrovským záujmom e-shopov aj zákazníkov. V Česku Heureka pripravila akciu už po štvrtý raz. Partnerom akcie bola už druhý rok spoločnosť DPD.