Ženy búrajú mýty o pive!

0
1114

Definitívne potvrdené! Nielenže sme národom pivárov, ale podľa unikátnych výsledkov celoslovenského prieskumu pivo obľubujú aj naše ženy – pije ho až 80 %  opýtaných respondentiek nad 18 rokov. Nežné pohlavie pri konzumácií alkoholických nápojov ostáva naďalej nežné. Slovenky totiž pri svojom výbere uprednostňujú ľahšie alkoholické nápoje, ako je pivo a víno.
PIVO A ŽENY
Slovenské ženy sa rady zaujímajú o to, čo jedia a pijú, vrátane piva. Väčšina má dostatok informácií o surovinách, z ktorých sa pivo vyrába. Chceli by tiež zistiť, ktoré pivo sa hodí k akému jedlu a tiež aké rôzne druhy piva na svete existujú. Slovenky preferujú svetlé pivo (53,3%), no aj tmavé pivo (23,1%) a radler (15,3%) má u nich svoje pevné miesto. Pitie piva je u väčšiny z opýtaných žien normálnou záležitosťou a dajú si ho, kedykoľvek naň majú chuť.

VERÍME MÝTOM?
Existujú rôzne mýty a tvrdenia, týkajúce sa piva. Jednoznačne najväčším pivným mýtom medzi Slovenkami je, že sa z neho priberá. Súhlas s týmto tvrdením vyjadrilo až 72 %  z celkového množstva opýtaných žien. Faktom ostáva , že ak sa pivo konzumuje v rozumnej miere, môže byť súčasťou vyváženého životného štýlu. Pivo obsahuje menej kalórií ako väčšina alkoholických nápojov.  Na ilustráciu –  sto mililitrov piva (4 % alkoholu) má 34 kalórií, rovnaké množstvo bieleho vína (11,8 % alkoholu)  obsahuje 74 kalórií  a pri tom istom množstve červeného vína (13 % alkoholu)  ide dokonca o 80 kalórií.

Väčšina zo slovenských žien vie,  že pivo je vyrobené z prírodných surovín  (necelých 90 % odpovedí)  a dokonca pomáha nášmu tráveniu (potvrdilo takmer 90 % žien).Obľúbený mužský argument o z piva rastúcich prsiach, sa u žien nepotvrdil – až 42 % vyjadrilo jednoznačný nesúhlas s týmto tvrdením. Nestotožňujú sa ani s názorom, že by sa pivo nehodilo na spoločenské príležitosti a podujatia.

Slovenské združenie výrobcov piva a sladu realizovalo prieskum „Vzťah slovenských žien nad 18 rokov k pivu ako nápoju“, a to formou kvantitatívneho štandardizovaného dotazovania v štvrtej dekáde roka 2014. Cieľom prieskumu bolo zistiť postoje a názory Sloveniek ohľadne piva, zvyklosti súvisiace s pivom a spoločenské vnímanie jeho konzumácie. Oslovená vzorka pozostávala zo žien starších ako 18 rokov, pričom 93,5 % účastníčok prieskumu bolo vo veku18 – 45 rokov.