MasterCard, Slovak Telekom, O2 a Orange Slovensko spojili svoje sily, aby zjednodušili mobilné platby

0
1204

Združenie vytvorí centrálnu platformu, ktorá pomôže bankám a mobilným operátorom urýchliť vývoj ponuky NFC platieb pre ich zákazníkov

MasterCard a spoločnosti Orange Slovensko, Slovak Telekom, O2 a TREVICA (firma vlastnená spoločnosťou MasterCard) vytvorili novú mobilnú platformu, ktorá urýchlila vývoj mobilných platobných nástrojov na Slovensku. Trojica mobilných operátorov obsluhuje 100 % mobilného trhu v SR, čo znamená, že banky a finančné inštitúcie majú teraz obrovskú možnosť zrýchliť zavádzanie masových služieb mobilných platieb medzi spotrebiteľov. Vydavateľské banky sa tak môžu ľahko pripojiť k platforme TREVICA a získať prístup ku všetkým mobilným operátorom na Slovensku. Tento model už funguje v Poľsku, Nemecku, Maďarsku a čoskoro by mohol začať fungovať aj v ČR.

„Spojením toho najlepšieho z bankovníctva a mobilných komunikácií umožňujeme využívanie mobilných platieb vo všetkých sieťach, podobne ako je to dnes s textovými správami,“ povedal Richard Walitza, viceprezident pre mobilné platby a inovácie spoločnosti MasterCard v ČR, SR a Rakúsku. „Toto oznámenie predstavuje pre Slovensko prelomové riešenie, ktoré rozšírime v priebehu rokov 2014 – 2015 aj do ďalších európskych krajín.“

„Tento jednoduchý model spolupráce začne čoskoro  fungovať nielen na Slovensku, ale aj v ďalších európskych krajinách, kde sme vo veľmi pokročilom štádiu technických implementácií s bankami a operátormi.“ doplnil Josef Machala, Head of Sales pre CEE región spoločnosti Trevica S.A.

„Našou filozofiou je ponúkať služby, ktoré zjednodušujú život našich zákazníkov a ponúkajú  im skutočnú pridanú hodnotu. Najväčšiu hodnotu majú mobilné platby pre zákazníkov vtedy, ak ich môžu využívať u čo najväčšieho počtu obchodníkov. Preto spoluprácu so spoločnosťou MasterCard vítame,“ hovorí Peter Čapkovič, manažér korporátnej stratégie spoločnosti Orange Slovensko.

„Dlhodobo sa snažíme, aby sa bezpečné mobilné platby stali na Slovensku štandardom, o čom svedčí aj nedávne spustenie našej mobilnej peňaženky. Spoločný postup a vytvorenie všeobecnej platformy túto snahu urýchli, pričom v konečnom dôsledku bude z toho profitovať najmä zákazník,“ povedal Peter Helexa, senior manažér stratégie a rozvoja nového podnikania, Slovak Telekom.

V O2 pokračujeme v trende, ktorý sme nastolili už začiatkom minulého roka. Ako prví sme našim zákazníkom priniesli bezkontaktné platby mobilom prostredníctvom technológie NFC. Spolupráca s partnerom Trevica umožní jednoduchšie, rýchlejšie a lacnejšie nasadenie technológie nielen u nás, ale aj na strane bánk a finančných inštitúcií. Víťazom bude teda v tomto procese zákazník, ktorý dostane kvalitnú modernú službu rýchlejšie,“ uviedol Tomáš Masár, riaditeľ pre stratégiu a rozvoj obchodu, O2.