Domov Komerčné články Počas Dňa dopravy zdarma Slováci minuli vyše 1,83 milióna eur

Počas Dňa dopravy zdarma Slováci minuli vyše 1,83 milióna eur

Deň dopravy zdarma bol tento rok silnejší než vlani a Slováci ušetrili na doprave z e-shopov viac, až o takmer 23-tisíc eur. Zároveň sa do akcie zapojilo zhruba o dve tretiny viac e-shopov. Najviac sa nakupovala elektronika a biela technika.

Bratislava 20. novembra – Slováci ušetrili na poštovnom tento rok v rámci Dňa dopravy zdarma vyše 88-tisíc eur. Je to o takmer 23-tisíc eur viac než vlani. Celkovo minuli v e-shopoch počas 24 hodín 1 831 604 eur, teda o 4 percentá viac. Druhý ročník Dňa dopravy zdarma organizoval nákupný radca Heureka.sk 18. a 19. novembra. „Deň dopravy zdarma bol tento rok úspešný. Slováci urobili v 422 zapojených e-shopoch celkovo 23 485 objednávok, čo predstavuje medziročný nárast o 35 %,“ vyhlásil manažér zákazníckeho servisu Heureka.sk Jan Kriegel. Priemerná výška objednávky bola tento rok 78 eur.

„S tohtoročným Dňom dopravy zdarma na Slovensku sme spokojní. Akcia sa osvedčila a Slováci sa na ňu pripravili. Tento deň bol úspešným odštartovaním sezóny vianočných online nákupov a celkovo sme zaznamenali počet objednávok na úrovni najsilnejších nákupných dní v období vianočnej sezóny,“ dodal Kriegel.

Najviac Slováci nakupovali elektroniku (31 %) a bielu techniku (23 %). Vybavenie pre dom a záhradu nakúpilo bez poštovného 9 % nakupujúcich a v segmentoch šport, kozmetika a zdravie a oblečenie a móda 7 %. V porovnaní s vlaňajškom zaznamenala Heureka aj v tomto ohľade zmeny, vlani sa najviac nakupovalo v kategórii dom a záhrada, elektronika bola až na druhom mieste.

Počas prvého ročníka Dňa dopravy zdarma v roku 2014 sa v slovenských e-shopoch minulo 1,77 milióna eur. Počas 24 hodín spravili Slováci 17 421 objednávok a ušetrili na dopravných nákladoch 65 503 eur. Vlani sa do akcie zapojilo 255 domácich internetových obchodov.

Inšpiráciou pre akciu je Freeshippingday.com, ktorý vznikol v USA a tento rok sa koná už jeho ôsmy ročník. Každoročne sa akcia stretáva s obrovským záujmom e-shopov aj zákazníkov. V Česku Heureka pripravila akciu už po štvrtý raz. Partnerom akcie bola už druhý rok spoločnosť DPD.

SÚVISIACE ČLÁNKY