Domov Komerčné články ABSOLÚTNYM VÍŤAZOM OCENENIA MASTERCARD OBCHODNÍK ROKA 2013 SA STAL MARTINUS

ABSOLÚTNYM VÍŤAZOM OCENENIA MASTERCARD OBCHODNÍK ROKA 2013 SA STAL MARTINUS

  • Absolútnym víťazom a držiteľom titulu MasterCard Obchodník roka 2013 sa stal Martinus. Ten bol tiež ocenený v rámci odborových kategórií ako MasterCard Predajca kníh, CD a DVD roka 2013.
  • Medzi ďalších víťazov odborových kategórií patrí Tesco Stores SK, DEICHMANN-OBUV SK, Alza.sk, dm drogerie markt, NAY elektrodom, bauMax SR a IKEA.
  • Víťaza v kategórii MasterCard Obchodník roka 2013 – Cena verejnosti vybrali zákazníci hlasovaním na internete a prostredníctvom SMS. Najviac hlasov získal Lidl.
  • Víťazom v kategórii MasterCard Inovácia roka 2013 sa stala IKEA. Odborná porota ju ocenila za zavedenie systému papierových paliet do logistického a skladového hospodárstva.

Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách boli určení na základe výsledkov rozsiahleho reprezentatívneho výskumu spoločnosti INCOMA GfK na vzorke 1 000 respondentov z celej Slovenskej republiky. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne („top of mind“), počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie).

Absolútny víťaz

Absolútnym víťazom prvého ročníku ocenenia sa stala spoločnosť Martinus. Ľudia najviac oceňovali hlavne skladbu sortimentu spoločnosti i ostatné parametre predajní. Reťazec vykazuje aj vysokú mieru lojality a dôvery zákazníkov. Na druhom mieste sa v kategórii Absolútny víťaz presadil NAY elektrodom a na treťom mieste sa umiestnila dm drogerie markt.

„Som veľmi rada, že spoločnosť MasterCard Europe môže v roli generálneho partnera stáť pri zrode tohto prestížneho ocenenia na Slovensku. Veľký záujem zákazníkov hlasujúcich prostredníctvom sms a internetu v kategórii Cena Verejnosti nás presvedčil o tom, že oceniť prácu obchodníkov má zmysel.“ hovorí Martina Kirchrathová, Commerce Development Director spoločnosti MasterCard Europe pre Slovensko a Českú republiku.

Odborové kategórie

Okrem hlavnej kategórie boli na základe prieskumu vybraní aj víťazi ôsmich odborových kategórií:

1. Cenu MasterCard Predajca potravín roka 2013 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) vyhralo vďaka vysokej lojalite svojich zákazníkov Tesco Stores SK, na druhom mieste sa umiestnil Kaufland a na treťom mieste je Lidl.

2. Ocenenie v kategórii MasterCard Predajca odevov a obuvi roka 2013 (obuv, oblečenie, šport) vyhrala spoločnosť DEICHMANN-OBUV SK, na druhom mieste sa umiestnil Exisport a na treťom Orsay. DEICHMANN-OBUV SK boduje hlavne širokou sieťou svojich predajní a vysokou lojalitou zákazníkov.

3. Cenu MasterCard Internetový predajca roka 2013 získal portál alza.sk, na druhom mieste sa umiestnil server martinus.sk a na treťom mieste je mall.sk. Zákazníci pozitívne vnímajú predovšetkým rozsah ponúkaného sortimentu a voči obchodu sú lojálni.

4. Víťazom kategórie MasterCard Predajca drogérie a parfumov roka 2013 sa stala spoločnosť dm drogerie markt, druhé miesto patrí 101 drogerie a tretím oceneným sa stala Teta Drogerie. Oceňovanými charakteristikami dm drogerie sú predovšetkým široký sortiment a personál predajní.

5. MasterCard Predajca elektroniky roka 2013 sa stal NAY elektrodom, na druhom mieste skončil Datart a tretie miesto obhájil Okay. NAY elektrodom boduje u zákazníkov hlavne rozsahom sortimentu a kvalitou tovaru.

6. Cenu MasterCard Predajca kníh, CD a DVD roka 2013 dostal Martinus, hneď za ním získali ocenenie Panta Rhei a Brloh.

7. Víťazom v kategórii MasterCard Predajca pre dom a záhradu 2013 (potreby pre dom, záhradu a chovateľov) sa stal bauMax SR, na druhom mieste Hornbach, na treťom mieste Kinekus.

8. Cenu MasterCard Predajca vybavenie pre domácnosť 2013 (nábytok a vybavenie domácností) získala IKEA. Na druhom mieste je Decodom a tretí sa umiestnil Jysk. Na predajni IKEA oceňujú zákazníci pestrú skladbu sortimentu, ochotný personál a kvalitu tovaru.

Zvláštne ceny

1. V kategórii MasterCard Obchodník roka 2013 Cena verejnosti zvíťazil Lidl. Prvé miesto mu zabezpečilo 38 989 hlasov, na druhom mieste sa umiestnil Martinus.sk s 30 108 hlasmi a na treťom mieste je drogerie dm markt s 28 262 hlasmi. Zákazníci hlasovali prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roka.sk a SMS správ od decembra 2013 do konca februára 2014. Do hlasovania sa zapojilo celkovo 73 295 ľudí.

2. Víťazom v kategórii MasterCard Inovácia roka 2013 sa stala IKEA. Rozhodla tak odborná porota, ktorá ocenila spoločnosť IKEA za zavedenie systému papierových paliet do logistického a skladového hospodárstva.

Nahradenie drevených paliet a používanie papierových paliet na prepravu a skladovanie tovaru je šetrnejšie k životnému prostrediu, vedie k ďalšiemu znižovaniu nákladov, a tým aj konečných cien pre zákazníkov. Už vo finančnom roku 2013 viedla táto zmena k zníženiu počtu kamiónov prepravujúcich výrobky IKEA v rámci regiónu Česká republika, Maďarsko a Slovensko o 1900 kamiónov. V Slovenskej republike sa tak znížilo množstvo emisií CO2 o 15 %.

Slávnostné vyhlásenie výsledkov

Slávnostné vyhlásenie absolútneho víťaza a víťazov všetkých odborových kategórií i zvláštnych cien sa uskutočnilo 29. apríla 2014 v Ateliéri Babylon v Bratislave.