Zaujímave fakty o donáškach jedla

Donáška jedla sa stala bežnou súčasťou nášho života. Jedlo si objednávame pri rôznych príležitostiach a v súčasnej dobe najmä pomocou online služieb. V celosvetovom meradle sa približne pätina objednávok realizuje cez mobil. Mnoho donáškových služieb má aj vlastné aplikácie, cez ktoré sa dá jednoducho za pár kliknutí objednať jedlo domov. Bez stresu, s bohatým výberom a častými zľavami.

V daždivé dni počet objednávok narastá

V pomere pohlaví si mierne viac objednávajú muži, nad nežnejším pohlavím vedú v pomere 54 % ku 46 %. Zaujímavosťou je, že počet objednávok narastá v nepriaznivom počasí. V daždivé dni hlásia donáškové služby nárast objednávok o tridsať percent.

Momentálne fungujú donášky jedla po celom svete. Každý región má svoje špecifiká, napríklad v našich končinách patria medzi najobľúbenejšie objednávkové jedlá najmä tie z ázijskej a talianskej kuchyne. V Latinskej Amerike si najradšej objednávajú morské plody, konkrétne v Argentíne sa najviac objednáva pizza a čína. V Singapure vedie indická a talianska kuchyňa, veľké krajiny ako Rusko a India obľubujú podobné chute – najviac donášok je z talianskej a čínskej kuchyne.

Najobľúbenejším jedlom je pizza

„V našom regióne vedie samozrejme pizza, medzi jej mnohými druhmi kraľuje Quatro Formaggi, teda pizza so štyrmi druhmi syra,“ prezradil Alexander Zakucia riaditeľ spoločnosti Foodpanda pre Slovenskú a Českú republiku. Počas dňa sa najviac objednávok uskutoční v čase obeda a večere. Tretina jedál sa z reštaurácii expeduje v časoch medzi 11. a 14. hodinou, pričom v tomto rozmedzí zaznamenávajú donášky vrchol o jednej. Ešte viac – až 39 % z celkového počtu objednávok prichádza medzi šiestou a deviatou večer, pričom absolútnym vrcholom dňa je deväť hodín večer.

Najdôležitejšie faktory, ktoré vplývajú na rozhodovanie zákazníkov, sú cena a čas doručenia. Výber konkrétnej donášky a druhu jedla ovplyvňujú aj rôzne aktuálne zľavy, či benefity. „No aj napriek tomu sa dá povedať, že zákazníci sú voči svojej obľúbenej reštaurácii lojálni a vyberajú si overené prevádzky. To platí aj o výbere jedla. Radšej neriskujú neodskúšané, aby predišli sklamaniu,“ uzatvára Alexander Zakucia.

foto: shutterstock