DesignDevelop a ich “bilbordové domy” sú novým riešením pre bezdomovcov

Celosvetový trend rastu počtu ľudí bez domova vyvoláva čoraz väčšie znepokojenie. Nájsť riešenie tohto problému je neľahká úloha, s ktorou sa rozhodli popasovať v spoločnosti DesignDevelop. Hlavnou úlohou projektu “Gregory” je nájsť optimálne riešenie pre ľudí bez domova za pomoci bilbordových domov a ich reklamných plôch. 

Vzhľadom na to, že mestá sú zahltené bilbordmi, o ktoré sa treba ustavične starať a prelepovať ich, vznikajú na ich prenájom nemalé náklady.  Avšak týmto projektom sa zvyšuje funkčnosť bilbordov tak, aby sa vytvoril životný priestor pre ľudí bez domova. Bilbordové domy by vyžadovali minimálne náklady na údržbu, a to z dôvodu, že náklady na bývanie by boli hradené z prenájmu bilbordu umiestneného na fasáde. Navyše, architekti týchto domov veria, že by vedeli potrebné nočné osvetlenia bilboardov využiť a optimalizovať tak energetické náklady v interiéry.

Táto štúdia je realizovaná pre mesto Banská Bystrica, kde je ju ľahké implementovať, vzhľadom na jestvujúce energetické a vodne siete. No tento projekt je možné realizovať kdekoľvek s ohľadom na mieste pomery. Už len treba nájsť investorov, ktorí by sa spolupodieľali na realizácii a dlhodobom prenájme. Ich propagácia by bola možná či už poskytnutím priestoru na ich logo v rámci “domu” či iných propagačných materiáloch. Najväčšia pridaná hodnota spočíva v možnosti ukázať filozofiu a ústretovosť spoločnosti, ako aj ich spoločenského vedomia voči týmto skupinám v núdzi a bez strechy nad hlavou.

Interiér bilboardového domu

Trojuholníkovitý tvar bilbordu umožňuje rozdelenie priestoru do dvoch časti. Prvá časť obsahuje vstupnú halu, kuchyňu, kancelársky stôl, schody vedúce k vyvýšenej postele a komoru. V druhej časti sa nachádza kúpelňa s umývadlom, WC a sprchovací kút. Konštrukcia bilbordového domu je riešená prostredníctvom drevených trámov, základnej betónovej doske, oceľového schodiska a dvoma oknami.

 

 

Vizualizácie: designdevelop