Domov Komerčné články Stredomorie, platby kartou a poznávacie okruhy: to sú Slováci na dovolenke

Stredomorie, platby kartou a poznávacie okruhy: to sú Slováci na dovolenke

Spoločnosti MasterCard a KARTAGO tours predstavujú analýzu dovolenkového správania slovenskej populácie. Výsledky sú založené na prieskume spoločnosti MasterCard a predajných dátach cestovnej kancelárie KARTAGO tours, ktorá je top partnerom vernostného programu MasterCard Priceless Specials, v rámci ktorého sa začína súťaž o dovolenku za 3 700 eur.

Medzi najobľúbenejšie destinácie patrí Turecko, Grécke ostrovy, Chorvátsko, Egypt, Malorka, Maroko a Kapverdské ostrovy. Slováci čoraz častejšie uprednostňujú leteckú dopravu, a preto začali okrem obľúbených exotických destinácií, ako sú Kuba, Dominikánska republika, Zanzibar, Keňa alebo Spojené arabské emiráty, navštevovať aj menej navštevované krajiny, napr. Senegal. Na špici sa medzi vzdialenými lokalitami drží Maurícius, Bali, Jamajka či Srí Lanka. „Pre Slovákov je dôležité, aby sa ich dovolenka aspoň z časti odohrávala pri mori. Na druhej strane pri ňom mnohokrát netrávia celý pobyt, v poslednej dobe zaznamenávame zvýšený dopyt po fakultatívnych výletoch,“ hovorí Tatiana Vessová, výkonná riaditeľka , KARTAGO tours, „narastá aj záujem o čisto poznávacie zájazdy. Slováci už nechcú iba ležať pri mori, majú záujem o zážitkovú dovolenku spojenú s objavovaním nových miest, kultúry a zvykov.“

Podľa výsledkov prieskumu[1] spoločnosti MasterCard chodí z času na čas na zahraničnú dovolenku 50 % opýtaných. Štvrtina respondentov (25 %) si dopraje dovolenku za hranicami republiky aspoň raz ročne. Dve tretiny turistov (63 %) pri týchto zahraničných cestách aktívne používa svoju platobnú kartu. „Veľmi pozitívne vidíme fakt, že keď si Slovák so sebou do zahraničia kartu berie, tak ju skutočne používa. Viac ako dve tretiny týchto ľudí ju dokonca uprednostňujú pred hotovosťou, čo je skvelé,“ dodáva Martina Piskorová, marketingová riaditeľka, MasterCard, „navyše je to oveľa pohodlnejšie. Nemusíte chodiť do zmenárne a mnohokrát zložito zháňať nejakú neobvyklú menu. Na mieste neriešite, že práve pri sebe nemáte dosť peňazí na nákup suvenírov. A po návrate nemusíte znovu bežať do zmenárne.“ Práve suveníry patria podľa cestovnej kancelárie KARTAGO tours medzi najobvyklejšie výdavky na dovolenkách. Slováci si totiž stále častejšie kupujú čo najväčšie množstvo služieb hneď pri výbere samotného zájazdu, rastie podiel pobytov tzv. all-inclusive, takže následne nie je potrebné na mieste vydávať ďalšie finančné prostriedky napríklad za ovocie, zmrzliny či nápoje v priebehu dňa.

„Tento trend je tohto roku veľmi silný. Slováci už pochopili, že nákupom drahšieho zájazdu all-inclusive vo výsledku nakoniec ušetria, pretože budú mať všetko občerstvenie a mnohokrát aj najrôznejšie ďalšie služby, ako napríklad zapožičanie športového vybavenia, už v cene zájazdu,“ dopĺňa Tatiana Vessová.

Ďalšia možnosť, ako pri výbere dovolenky ušetriť, ponúka jedinečný vernostný program MasterCard Priceless Specials, ktorého je KARTAGO tours top partnerom. Po registrácii akejkoľvek existujúcej alebo novo založenej platobnej karty MasterCard alebo Maestro na webe www.specials.sk sa za každú platbu kartou v tejto cestovnej kancelárii vracajú 2 % z minutej sumy majiteľovi karty späť na účet.

Dnešným dňom sa štartuje v rámci programu MasterCard Priceless Specials exkluzívna 3-týždňová kampaň so súťažou o poukážku na dovolenku v hodnote

3 700 eur od cestovnej kancelárie KARTAGO tours.

[1] Průzkum byl realizován výzkumnou agenturou g82 na vzorku 620 respondentů ve věku 18+.