Domov Komerčné články Slováci urobili takmer milión recenzií e-shopov, tie rozhodnú o najlepšom obchode

Slováci urobili takmer milión recenzií e-shopov, tie rozhodnú o najlepšom obchode

Vyše milión vlaňajších recenzií na portáli Heureka.sk rozhodne o e-shopoch, ktoré postúpia do finále súťaže ShopRoku. Zároveň možno o obľúbených e-shopoch aj hlasovať, svoj názor možno vyjadriť až do konca februára.

Bratislava 18. januára – Slováci ohodnotili za rok 2015 e-shopy vyše miliónkrát, nespokojní boli len v 4 percentách prípadov. Dokazuje to, že slovenské e-shopy si držia vysokú kvalitu. Ako tvrdí riaditeľ zákazníckeho centra portálu Heureka Jan Kriegel, je to vďaka ich vyššiemu počtu aj silnej konkurencii. „Drvivá väčšina hodnotení e-shopov na portáli Heureka je pozitívnych. Ich vplyv na nákupné správanie Slovákov je pritom veľký, pozitívne hodnotenie je hneď druhým kritériom za cenou pri výbere e-shopu. Na základe recenzií vyberáme aj najlepšie a najkvalitnejšie e-shopy v súťaži ShopRoku, ktorá momentálne prebieha,“ uviedol Kriegel. Ako dodal, víťazi tejto súťaže si zase držia vysokú kvalitu, zákazníci ich hodnotia najviac a najpozitívnejšie.

Aj napriek rastúcej kvalite sa e-shopy často dopúšťajú rozličných prehreškov, napríklad pomalej či agresívnej komunikácie. „V čase, kedy na trhu pôsobia tisíce e-shopov, rozhodujú o ich existencii maličkosti – slušné správanie k zákazníkom, uvádzanie pravdivých informácií, priama a včasná komunikácia a podobne. Až 83 % zákazníkov netoleruje e-shopom nepravdivé informácie o dostupnosti produktu, ďalších 77 % vidí ako najväčší problém pomalú alebo žiadnu komunikáciu. Tretím najčastejším problémom je v troch štvrtinách prípadov arogantné správanie e-shopov,“ uviedol Kriegel. Práve medzi víťazmi súťaže ShopRoku sa takýchto prehreškov nájde najmenej.

Tento ročník súťaže o najkvalitnejší, najpopulárnejší a najinovatívnejšie ShopRoku 2015 je už siedmym v poradí. Tento ročník je však prvý po zmene načasovania, hlasovanie prebieha na prelome roku a vyhlásenie výsledkov prebehne až po uplynutí celého kalendárneho obdobia, a to v marci 2016. „Princíp a ciele súťaže však zostávajú rovnaké – chceme nájsť, vyhlásiť a oceniť tie najkvalitnejšie a najpopulárnejšie e-shopy na slovenskom internete za uplynulý rok v troch známych kategóriách,“ vyhlásil Kriegel. Vyhlásenie víťazov bude 17. marca 2016 v Bratislave. Úplné podmienky súťaže sú dostupné na stránkach akcie www.shoproku.sk.