Domov Komerčné články Slováci ukázali obrovskú mieru empatie. V potravinovej zbierke darovali viac potravín, ako...

Slováci ukázali obrovskú mieru empatie. V potravinovej zbierke darovali viac potravín, ako minulý rok.

77 ton trvanlivých potravín a drogérie oproti vlaňajším 48 tonám – to je výsledok tohtoročnej, v poradí tretej potravinovej zbierky pre ľudí v núdzi. Slováci darovali viac ako minulý rok a vedia, že robia dobrú vec. Hodnota vyzbieraného tovaru je 109 000 eur a spoločnosť Tesco Stores SR ju ešte navýši o 20% – čiže o 21 800 eur. Finančne prispeje aj jeden z partnerov zbierky, spoločnosť Unilever.

„Je vidieť, že ľudia na Slovensku chápu, že sú medzi nami aj takí, ktorí potrebujú pomoc od iných. Vidím to aj v našom zariadení, kde pomáha veľa dobrovoľníkov. Potravinová zbierka nám pomôže zabezpečiť teplé jedlá z potravín, ktoré ľudia darovali, pretože sa blíži zložité obdobie roka – zima,“ povedal Juraj Barát, riaditeľ organizácie Depaul Slovensko.

Depaul Slovensko sa do potravinovej zbierky zapojil v 2 obchodoch a prostredníctvom svojich dobrovoľníkov vyzbieral vyše tri tony potravín a hygienických potrieb.

Potravinová zbierka prebiehala od16. od 21. novembra 2015 v 78 obchodoch Tesco po celom Slovensku. Zbierku spolu organizovali aj partneri z minulých rokov: Slovenská katolícka charita, organizácia Depaul Slovensko, Potravinová banka Slovenska, a tento rok po prvý raz aj Evanjelická Diakonia. Formou sociálneho marketingu sa do zbierky zapojila spoločnosť Unilever.

„Výsledok tohtoročnej potravinovej zbierky prekročil naše očakávania v každom smere. Sme hrdí na našich zákazníkov, potvrdilo sa nám, že o potravinovej zbierke a jej význame vedia. Môžeme si dovoliť povedať, že toto je dôkaz ako každá malá pomoc môže mať veľký význam. Každému, kto prispel, patrí veľká vďaka – v prvom rade našim zákazníkom, ale aj všetkým kolegom, ktorí nielen prispievali potravinami, ale zapojili sa aj medzi dobrovoľníkov, ktorí zákazníkov iniciatívne o potravinovej zbierke informovali“ povedala Zuzana Lošáková, Manažérka komunikačného oddelenia Tesco.

Ľudia najviac darovali múku, cestoviny, cukor, soľ, strukoviny, ryžu, ale aj tekuté mydlá. Tento rok do zbierky najviac prispeli zákazníci hypermarketu v Dubnici nad Váhom, Obchodného domu MY na Kamennom námestí v Bratislave a hypermarketu v Brezne.

K potravinovej zbierke priamo finančne prispelo Tesco a Unilever. Tesco každoročne k pomoci pridáva 20 percent z hodnoty darovaných tovarov. Tento rok je to 21 800 eur – o 7 200 eur viac, ako minulý rok. Spoločnosť Unilever prispela 3 centami za kúpu každého z vybraných výrobkov jej značiek.

Empatia ľudí sa prejavila aj počas druhého ročníka koncertu Doma Dobre v spolupráci s agentúrou Pohoda Festival. Počas akcie, na ktorej vystúpili Longital, holandskí My Baby a česká skupina MidiLidi, sa podarilo vyzbierať viac ako 1977 EURO, ktoré poputujú na prevádzku nocľahárne predovšetkým počas vianočných sviatkov.

SÚVISIACE ČLÁNKY