Domov Komerčné články McDonald´s rozšíril sieť o nového lokálneho partnera.

McDonald´s rozšíril sieť o nového lokálneho partnera.

Malý český výrobca nápojov Kitl začne už od 13. júna dodávať kaviarňam McCafé jednu zo svojich „vlajkových lodí“ – Kitl Syrob Grapefruit. Spoločnosť so zlatými oblúkmi v logu tak rozširuje svoje portfólio slovenských a českých dodávateľov o ďalšiu lokálnu značku. Kitl sa tým zaradí medzi dodávateľov, ktorí sa úspešne vyrovnali s tvrdými pravidlami McDonald´s. 

McDonald´s rozšíri v prvej polovici júna ponuku miestnych potravín. K českým vajíčkam od Schubert Partners, šunke Lenc a slovenskému mlieku z Farmy Majcichov, či smotane Rajo sa pridáva aj čapovaný grapefruitový sirup od firmy Kitl, ktorý zákazníci nájdu vo všetkých kaviarňach McCafé. „Spojenie značiek McCafé a Kitl dáva zmysel. McCafé oslovuje podobných zákazníkov ako my, teda ľudí, ktorým ide o kvalitu a ktorí ju vedia oceniť,“ hovorí konateľ spoločnosti Kitl Jan Vokurka.

Tri roky driny

Vyhovieť a prispôsobiť sa prísnym pravidlám, ktoré McDonald’s nastavuje pre seba i svojich dodávateľov, trvalo podľa Jana Vokurky, konateľa spoločnosti, tri roky. „Bolo zložité nastaviť všetko tak, aby sme mohli dodávať do McDonald´s a sme na to patrične hrdí, že sme prešli. Je potrebné  zdôrazniť, že sme malý výrobca a naše možnosti sú obmedzené. Celý proces výberu nás kvalitatívne veľmi posunul vpred a za túto školu sme vďační,“ opisuje Jan Vokurka z Kitlu s tým, že jeho štandardným odberným miestom sú popri vlastnom e-shope i obchody so zdravou výživou.

Tvrdé pravidlá nadnárodnej siete reštaurácií vysvetľuje za oddelenie kvality McDonald´s Ivo Lamich. „Naši dodávatelia musia mať potraviny v špičkovej kvalite, pretože ju od nás zákazníci očakávajú. Rovnako aj výrobný proces komodít by mal byť šetrný k prírode. Sami na to úzkostlivo dbáme. Z týchto dôvodov našim sitom neprejde toľko českých a slovenských firiem, koľko by sme pri spolupráci radi privítali. Ale práve grapefruitový Syrob a výrobca Kitl dokazujú, že i malá firma môže byť skvelým dodávateľom pre McDonald´s,“ vysvetľuje a dodáva, že v prípade úspešnej obojstrannej spolupráce je možné aj jej ďalšie rozšírenie.