Domov Komerčné články Lidl podporil projekt Zdravé oči už v škôlke

Lidl podporil projekt Zdravé oči už v škôlke

Spoločnosť Lidl Slovenská republika sa zapojila do projektu „Zdravé oči už v škôlke“. Obchodný reťazec venoval Únii nevidiacich a slabozrakých Slovenska (ÚNSS) dva autorefraktometre slúžiace na bezdotykové vyšetrenie detí priamo v materských škôlkach. Tieto skríningové prístroje dokážu v priebehu niekoľkých sekúnd odhaliť najčastejšie poruchy zraku u detí predškolského veku.

Škôlkari podľa odborníkov nevedia, čo to znamená „normálne“ vidieť, a preto nepociťujú potrebu sťažovať sa. Pre rodičov je preto často veľmi ťažké spozorovať začínajúce sa poruchy zraku svojich detí. „Výsledky nášho skríningového programu ukazujú, že až 17% škôlkarov môže mať problém so zdravím očiek. Nebyť tejto prevencie, astigmatizmus, tupozrakosť či škuľavosť by u nich očný lekár odhalil až v školskom veku,“ uviedla riaditeľka ÚNSS Tatiana Winterová. Zrakoví terapeuti dokážu prostredníctvom autorefraktometrov rýchlo a bezbolestne zistiť začínajúce ochorenia zraku. Dieťa sa pritom nachádza v známom prostredí – v škôlke.

Včasná diagnostika porúch zraku je mimoriadne dôležitá z pohľadu ich liečby. Tá je totiž efektívna predovšetkým v detskom veku, kedy sa zrak ešte vyvíja. „Bez pomoci našich silných partnerov, akým sa stáva aj spoločnosť Lidl, by nebolo v našich silách vyšetriť tisícky detí v slovenských materských školách. Aj vďaka tejto pomoci môžeme pomáhať chrániť zrak tým najzraniteľnejším – deťom,“ povedala Winterová. Toto vyšetrenie na Slovensku nie je súčasťou povinnej prevencie.

Podpora zdravotnej starostlivosti o deti je pre Lidl dôležitou súčasťou napĺňania spoločenskej zodpovednosti. S podporou svojich zákazníkov venoval tento obchodný reťazec v lete štrnástim slovenským nemocniciam spolu 34 život zachraňujúcich inkubátorov. Od novembra funguje v rámci Detskej fakultnej nemocnice s poliklinikou v Banskej Bystrici prvé centrum mimotelovej oxygenácie pre detských pacientov pre detských pacientov na Slovensku. Umožnil to dar unikátneho prístroja CARDIOHELP. „Zdravie je to najcennejšie čo máme. Napriek tomu ho často vnímame ako samozrejmosť a neskoro si uvedomíme, že to tak nie je. Preto sa snažíme pomáhať tým, ktorí si nedokážu pomôcť sami – deťom,“ vyhlásil Tomáš Bezák, PR manažér spoločnosti Lidl Slovenská republika.

Vždy aktuálne a zaujímavé informácie o spoločnosti Lidl Slovenská republika nájdete na sociálnych sieťach.

SÚVISIACE ČLÁNKY