KAMPAŇ ZRKADLÁ (V ORIGINÁLE MIRRORS) ZNAČKY DOVE UKAZUJE ŽENY ČELIACE SVOJMU VLASTNÉMU ODRAZU V ZRKADLE

0
1063

Veľa žien na svete nie je spokojných s tým, ako vyzerá. Nielenže to vytvára ich komplikovaný vzťah k zrkadlám, ale navyše sa to javí ako nesprávna cesta, ako dosiahnuť zdravé sebavedomie. Ženy by sa mali prostredníctvom zrkadla o svojej vlastnej kráse uisťovať a nie hľadať na sebe chyby. Bohužiaľ, podľa nového celosvetového prieskumu značky Dove každá tretia žena tvrdí, že sa pri pohľade do zrkadla cíti skľúčene a kvôli tomu, čo v zrkadle vidí, je pre ňu ťažké sa na seba usmiať.

Značka Dove chce túto skutočnosť zmeniť. Je odhodlaná vytvoriť svet, v ktorom bude krása zdrojom sebavedomia a nie úzkosti. Pri tejto príležitosti pripravila krátky film s názvom Zrkadlá (v origináli Mirrors), ktorý ukazuje reakcie zrelých žien pri pohľade do zrkadla a stavia ich do kontrastu s reakciami malých dievčatiek. Pre ženy vo filme nie je príjemné sledovať svoj ​​vlastný odraz, pretože ako vieme, ženy sú samy sebe najhoršími kritikmi krásy. Na rozdiel od dievčatiek, ktoré svoj ​​odraz v zrkadle milujú. Dove svojim filmom chce všetky ženy motivovať, aby sa na seba pri pohľade do zrkadla usmievali.

„Ženy pri pohľade na svoj ​​odraz v zrkadle, sa automaticky vnímajú veľmi kriticky a nehľadajú na sebe nič krásne. A práve táto skutočnosť ovplyvňuje ich celkové sebavedomie,“ vysvetľuje Lucia Dúbravská, zástupkyňa značky Dove v Českej republike a na Slovensku. „Značka Dove verí, že film Zrkadlá (Mirrors) inšpiruje ženy k tomu, aby prehodnotili to, ako vidia samé seba a každé stretnutie so svojim odrazom bude pre nich sebavedomé potvrdenie vlastnej krásy.“

Ženy si nie sú isté svojou krásou, preto nemajú rady vlastný odraz

Keď sa ženy pozrú do zrkadla, vidia viac než len svoj ​​vzhľad. Často v ňom vidia svoje emócie, ktoré pramenia z nepríjemného pocitu zo svojho vzhľadu. Až 60 % nespokojných žien pri pohľade do zrkadla nevidí to, ako vyzerá, ale to, ako sa cíti. Každá tretia žena zvolí pri opise svojho vzhľadu negatívne zafarbené slovo.

Pozitívny vzťah k svojmu vzhľadu často začína sympatiami k vlastnému odrazu v zrkadle. Naučiť ženy, aby sa mali rady a pozerali na seba ako na krásne, ide ruka v ruke s ich sebavedomím a sebaúctou. Dove verí, že keď sa ženy cítia a vyzerajú dobre, sú aj šťastnejšie.

Dcéra je zrkadlom svojej matky

Dievčatá preberajú prístup ku kráse, sebavedomie a sebaistou od svojich mamičiek. Je dôležité, aby si všetky mamičky uvedomili vlastnú krásu a dali svojim dcéram správny príklad.

Prostredníctvom filmu vyzýva Dove všetky ženy, aby si spomenuli na to, ako sa na sebe ako malé dievčatká pri pohľade do zrkadla smiali a posunuli tento pozitívny prístup k sebe samej i na ďalšiu generáciu. Značka Dove si stanovila celosvetový cieľ pomôcť do konca roka 2015 pätnástim miliónom mladých dievčat so získaním zdravého sebavedomia. K dnešnému dňu oslovila už 12 miliónov dievčat.

Čím ďalej sa pozeráš, tým menej sa ti páči

Hoci majú ženy k zrkadlám pomerne zložitý vzťah, neustále pociťujú potrebu pravidelne sa v nich obzerať. V priemere sa ženy na seba do zrkadla pozrú viac ako 6-krát za deň a celkovo pohľadom na seba strávia viac ako 50 minút denne. Pätina žien tvrdí, že nebola nikdy spokojná so svojím odrazom a zrkadlo považuje za najkrutejšieho kritika. Napriek tomu, že sú so svojim odrazom nespokojné, posilňujú svoju skľúčenosť z toho, ako vyzerajú tým, že svoj ​​vzhľad kontrolujú počas dňa v najrôznejších lesklých plochách. Ideálny odraz poskytujú užitočné zrkadlá v autách, do ktorých sa pozerá 50 % žien, ďalej okenné výklady (48 %) a presklené výťahy (44 %).