Domov Komerčné články Džús alebo pyré ako jedna z piatich porcií zeleniny a ovocia

Džús alebo pyré ako jedna z piatich porcií zeleniny a ovocia

Ovocie a zelenina sú plnohodnotným zdrojom živín, ktoré si telo nevie samo vyprodukovať. Dennou konzumáciou piatich porcií ovocia a zeleniny, kde jednou z nich môže byť džús alebo pyré, poskytneme organizmu bohaté vitamíny a antioxidanty, ktoré sú nevyhnutné pre zdravú životosprávu[1]. Menej ako polovica opýtaných Slovákov (38,3%) dodržiava odporúčania expertov na konzumáciu ovocia dva až trikrát denne. Odporúčané štyri alebo päť porcií zeleniny konzumuje iba 5% respondentov[2].

Veda prináša viac a viac dôkazov, ktoré potvrdzujú blahodarné účinky ovocia a zeleniny na našom tele. Ich pravidelná konzumácia, minimálne piatich porcií za deň, môže prispieť k účinnej prevencii mnohých ochorení. Významne znižujú riziko vzniku rakoviny, kardiovaskulárnych chorôb, hypertenzie, cukrovky a obezity. Ovocie a zelenina sú zdrojom cenných antioxidačne pôsobiacich živín – vlákniny, vitamínov (napr. C, E a K), minerálnych a ďalších bioaktívnych látok, ktoré spomaľujú starnutie buniek a urýchľujú ich regeneráciu, zlepšujú štruktúru pokožky a vlasov, rovnako ako celkovú pohodu. Podľa odborníkov za jednu z denných porcií ovocia alebo zeleniny sa môže považovať aj džús alebo pyré[3]. Samozrejme hovoríme o 100% prírodných produktoch, ktorých nutričná hodnota je podobná nutričnej hodnote čerstvého ovocia a zeleniny.

„Spôsob, ako obohatiť svoj jedálniček o zdravé zložky, je pravidelne konzumovať ovocie a zeleninu. V prípade, že odporúčané denné minimum (500g) nevieme splniť, pyré a džúsy sú vhodnou alternatívou praktického a na živiny bohatého občerstvenia.“ hovorí odborník na výživu, MUDr. Alžbeta Béderová,CSc z RUVZ v Bratislave.

Uponáhľaný životný štýl sa odráža na kvalite nášho jedálnička. Vzhľadom na nedostatok času na prípravu zdravých pokrmov, jedávame často vonku. Do značnej miery naše zdravie závisí od vlastnej voľby. Preto by ste mali venovať osobitnú pozornosť výberu jedál a potravín, ktoré majú pozitívny vplyv na náš organizmus[4].

[1] World Health Report 2002. Znižovanie rizika, podpora zdravého života. Geneva, WHO, 2002

[2] Štúdia vykonaná inštitútom Millward Brown v marci a apríli 2015. Vzorka 300 žien.

[3] http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs297/en/

[4] World Health Report 2002. Znižovanie rizika, podpora zdravého života. Geneva, WHO, 2002

SÚVISIACE ČLÁNKY