Deň dopravy zdarma zaznamenal úspech. Slováci tento rok minuli vyše 1,88 milióna eur

0
1114

Slováci mohli dodnes do 12-tej nakupovať rôzne produkty online bez nutnosti platby poštovného. Akciu s názvom Deň dopravy zdarma už po tretí raz organizoval v rámci slovenských e-shopov najväčší nákupný portál a porovnávač cien Heureka. Zverejnené čísla hovoria o tom, že ide doposiaľ o najsilnejší ročník akcie Deň dopravy zdarma.  

Bratislava 16. novembra – Slováci aj tento rok využili možnosť nakúpiť si na internete tovar bez poštovného. Akcia, ktorú zastrešoval porovnávač cien Heureka prebiehala od 15. 11. od 12-tej hodiny až do nasledujúceho dňa, 16. 11, rovnako do 12-tej hodiny. „Podľa výsledkov Heureky zákazníci e-shopov utratili počas 24-hodinovej akcie vyše 1,88 milióna eur, teda o asi 50-tisíc viac ako vlani. Priemerná cena objednávky na zákazníka predstavovala 69 eur. Celkovo Slováci ušetrili na doprave vyše 90-tisíc eur,“ povedal manažér zákazníckeho servisu Heureky Jan Kriegel. Zaujímavé môže byť aj číslo zrealizovaných objednávok. V tento deň bolo totiž uskutočnených 27 273 objednávok, ktoré tak o štyri tisícky predbehli počet objednávok v rámci minuloročnej akcie.

Najviac Slováci nakupovali v tento deň na internete produkty z kategórií elektronika (31 %), bila technika (24 %) či dom a záhrada (10 %). Slováci ušetrili aj na doprave nákupov detského tovaru (8 %), oblečenia a módnych produktov (7 %) či produktov z kategórie kozmetika a zdravie (6 %). Medziročne zostáva štruktúra týchto nákupov podobná.

Do tohtoročnej akcie sa zapojilo 438 e-shopov, pričom sa na nej zúčastnili iba obchody s certifikátom „Overené zákazníkmi“. Na poštovné zdarma mali nárok zákazníci, ktorí nakúpili v hodnote nad 15 eur. „S blížiacim sa vianočným obdobím sme chceli dať zákazníkom príležitosť nakúpiť si v predstihu darčeky pre svojich blízkych,“ dodal Ján Kriegel.

Inšpiráciou pre akciu je projekt Freeshippingday.com, ktorý vznikol v USA. Akcia sa každoročne sa stretáva s veľkým záujmom e-shopov aj zákazníkov.