Domov Komerčné články Deň dopravy zdarma zaznamenal úspech. Slováci tento rok minuli vyše 1,88 milióna...

Deň dopravy zdarma zaznamenal úspech. Slováci tento rok minuli vyše 1,88 milióna eur

Slováci mohli dodnes do 12-tej nakupovať rôzne produkty online bez nutnosti platby poštovného. Akciu s názvom Deň dopravy zdarma už po tretí raz organizoval v rámci slovenských e-shopov najväčší nákupný portál a porovnávač cien Heureka. Zverejnené čísla hovoria o tom, že ide doposiaľ o najsilnejší ročník akcie Deň dopravy zdarma.  

Bratislava 16. novembra – Slováci aj tento rok využili možnosť nakúpiť si na internete tovar bez poštovného. Akcia, ktorú zastrešoval porovnávač cien Heureka prebiehala od 15. 11. od 12-tej hodiny až do nasledujúceho dňa, 16. 11, rovnako do 12-tej hodiny. „Podľa výsledkov Heureky zákazníci e-shopov utratili počas 24-hodinovej akcie vyše 1,88 milióna eur, teda o asi 50-tisíc viac ako vlani. Priemerná cena objednávky na zákazníka predstavovala 69 eur. Celkovo Slováci ušetrili na doprave vyše 90-tisíc eur,“ povedal manažér zákazníckeho servisu Heureky Jan Kriegel. Zaujímavé môže byť aj číslo zrealizovaných objednávok. V tento deň bolo totiž uskutočnených 27 273 objednávok, ktoré tak o štyri tisícky predbehli počet objednávok v rámci minuloročnej akcie.

Najviac Slováci nakupovali v tento deň na internete produkty z kategórií elektronika (31 %), bila technika (24 %) či dom a záhrada (10 %). Slováci ušetrili aj na doprave nákupov detského tovaru (8 %), oblečenia a módnych produktov (7 %) či produktov z kategórie kozmetika a zdravie (6 %). Medziročne zostáva štruktúra týchto nákupov podobná.

Do tohtoročnej akcie sa zapojilo 438 e-shopov, pričom sa na nej zúčastnili iba obchody s certifikátom „Overené zákazníkmi“. Na poštovné zdarma mali nárok zákazníci, ktorí nakúpili v hodnote nad 15 eur. „S blížiacim sa vianočným obdobím sme chceli dať zákazníkom príležitosť nakúpiť si v predstihu darčeky pre svojich blízkych,“ dodal Ján Kriegel.

Inšpiráciou pre akciu je projekt Freeshippingday.com, ktorý vznikol v USA. Akcia sa každoročne sa stretáva s veľkým záujmom e-shopov aj zákazníkov.