Domov Komerčné články AKÉ TRENDY VLÁDNU PRI PREDAJI ELEKTRONIKY?

AKÉ TRENDY VLÁDNU PRI PREDAJI ELEKTRONIKY?

Každá sezóna prináša do obchodov rozličné špecifiká a trendy. V segmente bielej techniky prevažujú v letnej sezóne predaje chladničiek, kým v oblasti spotrebnej elektroniky zaznamenávajú zvýšený dopyt grily či vzduchotechnika. Aké spotrebiče nakupujú Slováci v tomto období?

S príchodom letnej sezóny sa v predajniach elektroniky mení aj dopyt po spotrebičoch a technike. V segmente bielej techniky je najväčší záujem o chladiace spotrebiče. „Chladničky sa v lete kazia z dôvodu vysokých teplôt a nedostatku ventilácie, ktorej bráni napríklad blízke umiestnenie pri stene,“ vysvetľuje Martin Gergély, vedúci obchodného oddelenia spoločnosti OKAY Slovakia.

Popri elektronike do domácnosti je však najväčší záujem o sezónnu elektroniku, predovšetkým o grily, zvýšený dopyt možno sledovať pri predaji vzduchotechniky, klimatizácií a ventilátorov do interiérov.

„Začína grilovacia sezóna, takže najmä grily sú aktuálne v hľadáčiku zákazníkov. Predovšetkým si kupujúci vyberajú podľa ceny, rozmerov, technických parametrov, až na poslednej priečke zohľadňujú aj dizajn. Výhodou je, že dnešné grily sú dostupné v rozmeroch, ktoré možno pokojne umiestniť na balkón v paneláku a užiť si letnú sezónu aj bez toho, aby mal zákazník k dispozícii veľkú záhradu,“ hovorí Gergély.

V segmente takzvaných mŕtvych spotrebičov sú v letnom období atraktívne predovšetkým elektronické čítačky kníh, ktoré sú ľahko prenosné, komfortné, poskytujú možnosť vziať si na cesty mnoho zaujímavého čítania, rozmermi a hmotnosťou sú skladné, väčšina z nich ponúka pripojenie na Wi-Fi a USB port či MiniUSB port sú samozrejmosťou. „Z hľadiska hodnotenia spokojnosti vyhráva čítačka Amazon Kindle PaperWhite 2, ktorá sa stala Produktom roku 2014. V generácii čítačiek dominuje aj PocketBook, ktorá zákazníkov láka na nízku cenu,“ vymenúva Gergély z OKAY Slovakia.

Podľa prieskumov spoločnosti GFK, správanie konzumentov v kamenných obchodoch ovplyvňuje aj sila internetu, keď nakupujúci v kamenných obchodoch konzultujú svoj výber s priateľmi a rodinou cez telefón, fotia si produkty, ktoré zvažujú kúpiť a predovšetkým využívajú pri nakupovaní svoje mobilné telefóny s cieľom porovnania ceny.

„V kamenných predajniach sa zákazníci viac zaujímajú o jednotlivé produkty a nechávajú si poradiť, kým na e-shope sú samostatnejší. Potreby zákazníkov však zostávajú rovnaké a trendy v kamenných predajniach a na e-shope sa od seba príliš nelíšia,“ hodnotí správanie zákazníkov spoločnosti OKAY Slovakia Martin Gergély.