Domov Komerčné články 4 OVERENÉ TIPY, AKO JESŤ VONKU A NEPRIBRAŤ

4 OVERENÉ TIPY, AKO JESŤ VONKU A NEPRIBRAŤ

Či už preferujete racionálny životný štýl počas celého roka alebo vás k zmene stravovania prinútia nepadnúce nohavice či blížiaca sa plavková sezóna, všetci riešime rovnakú dilemu. Ako spojiť svoj starostlivo naplánovaný jedálniček s posedením po práci alebo večerou s priateľmi v dobrej reštaurácii? Dobrou správou je, že sa nemusíte vzdávať svojich spoločenských zvyklostí a pokojne si doprajte pohár piva vo vašom obľúbenom podniku. Stačí len dodržiavať niekoľko užitočných tipov. Vďaka nim rýchlo zistíte, že štíhla postava neznamená nič viac, než správny výber a dobré načasovanie!

1.Pripravte si menu do práce

Poznáte to – čo si večer vopred pripravíte, ráno akoby ste našli. Ak vám to okolnosti a čas umožnia, vždy voľte doma pripravené jedlo so zreteľom na zdravé a čerstvé suroviny, z ktorých ho varíte. Vyhnete sa tak skrytým kalorickým nástrahám a tiež otravnému sledovaniu nutričných informácií na obaloch či v menu reštaurácie. Šaláty sú spravidla dobrou voľbou, uprednostňujte však hlávkový šalát a zeleninu pred zemiakmi alebo ryžou. Pri príprave sendvičov je lepšie siahnuť po celozrnnom chlebe a namiesto majonézy alebo plnotučného syra ich naplňte zeleninou – budú šťavnaté, bez zbytočných kalórií. A ak sa vám počas dňa žiada dopriať si niečo sladké, uprednostňujte ovocie či kvalitné jogurty.

2.Počas formálneho obeda alebo večere odolajte zbytočným lákadlám 

Problém číslo 1 – predjedlá. Siahnite po nízkoenergetických variantoch, ako sú šaláty, zelenina či varené pokrmy, ako je carpaccio a morské plody. Vyhnite sa maslu. Ak si dáte iba čistý chlieb, je lepšie, ak je celozrnný. Nebojte sa ani polievok – zeleninová alebo slepačia zaženie prvý hlad bez nadbytočných kalórií. Pri výbere hlavného menu stačí vyberať s rozumom. Pochutnajte si na rybách, prírodnom či grilovanom mäse. Vyhnite sa ťažkým omáčkam, rovnakú službu vám spravia prírodné zálievky. Alkoholické nápoje s nižším obsahom alkoholu si odopierať nemusíte, základom je popíjať ich s mierou. Pivo podávané vo fľaši si nalievajte do pohára, čo vám pomôže vychutnať si ho pomalšie a v menších množstvách. Nezabúdajte ani na čistú vodu.

3.Pivo po práci – kvalita namiesto kvantity

Pri posedení s priateľmi alebo kolegami po práci skúste viac rozprávať, než popíjať. Dobrou voľbou sú kvasené nízkoalkoholické nápoje, akým je napríklad pivo. Musí byť však konzumované s rozumnou mierou. Jeho nealkoholický variant má dokonca ešte menej kalórií.  Možno ste netušili, ale ponuka je aj pri pive veľmi pestrá a vynikajúco sa páruje s rôznymi druhmi jedla, dokonca aj so šalátmi.

4.Dvakrát strihaj a raz jedz

Pri akejkoľvek príležitosti je potrebné vziať do úvahy – jedzte a pite pomaly, v rozumnej dennej hodine. Odborníci sa svorne zhodujú na prijímaní posledného jedla 2 – 3 hodiny pred spánkom, aby ste ráno vstali svieži a bez zbytočného prírastku na váhe. Medzi hlavnými jedlami zbytočne nemaškrťte. Voľte radšej pravidelné zdravé snacky, zabránite tak náhlemu hladu. Dobrou radou nad zlato je tiež vypiť pohár vody predtým, než sa posadíte k stolu s jedlom.

Ak máte chuť na alkoholický nápoj, uprednostnite ten s nízkym množstvom kalórií, obsahom vitamínov či minerálov a vždy ho pite s mierou. Pre lepšiu predstavu, mierna konzumácia piva predstavuje asi dva poháre denne pre muža a jeden pohár pre ženu. Svetlé pivo obsahuje približne 34 kalórií na 100 ml – čo je menej, než kalorická hodnota rovnakého množstva vína, mlieka či pomarančového džúsu. V prípade nealkoholického piva klesá jeho kalorická hodnota na polovicu. Nemenej zaujímavou informáciou je tiež fakt, že pivo má 0 % tuku, je bohaté na minerály ako draslík, fosfor a kremík a nájdete v ňom vitamín B, bielkoviny, sacharidy aj prírodné antioxidanty. V neposlednom rade, nepodceňujte aspoň 30 minút pohybu počas dňa – dokáže priam zázraky. Ak nestíhate cez týždeň, nájdite si čas na cvičenie aj počas víkendu. Vaše telo sa vám isto už čoskoro poďakuje.