Domov Komerčné články 10 tipov pre zdravšie stravovacie návyky, výsledkom ktorých je dobrý pocit a...

10 tipov pre zdravšie stravovacie návyky, výsledkom ktorých je dobrý pocit a usmiate bruško

Vedeli ste, že náš vnútorný pocit má vplyv na to, ako sa cítime navonok? Preto je dôležité, aby sa naše bruško cítilo dobre a bolo spokojné každý deň. Stačí sa riadiť niekoľkými základnými pravidlami – čím a ako sa stravovať, ako odpočívať a ako pravidelne si dopriať pohyb.

Activia verí, že dobrý pocit začína vnútri, a preto prináša jednoduché tipy, ako dostanete vaše bruško do pohody!

Vyskúšajte tipy pre zdravšie návyky od Svetovej gastroenterologickej organizácie (WGO). Sú súčasťou kampane „Rozmaznávajte svoje bruško“, ktorá je podporovaná spoločnosťou Danone.

  • Jedzte menšie porcie a častejšie. Dbajte však na to, aby ste nezvyšovali svoj ​​denný energetický príjem. Nevynechávajte raňajky a nejedzte neskoro večer.
  • Jedzte jedlá bohaté na vlákninu – dajte si päť porcií ovocia a zeleniny denne a k tomu celozrnné cereálie.
  • Aspoň trikrát týždenne si doprajte mäso z rýb.
  • Obmedzte tučné a vyprážané jedlá.
  • Dávajte prednosť kuraciemu mäsu, morčaciemu alebo králičiemu pred červený mäsom, ako je hovädzie alebo bravčové – tie obmedzte len na malé porcie.
  • Pite! Denne vypite aspoň dva litre vody a obmedzte nápoje s kofeínom, cukrom a alkoholom.
  • Súčasťou zdravého jedálnička sú aj mliečne výrobky, ako jogurty, tvarohy, či jogurtové nápoje. Obsahujú bielkoviny, vápnik a tiež jogurtové kultúry. V rámci zdravého životného štýlu a stravy sa odporúča denne zjesť aspoň 2-3 mliečne výrobky.
  • Neponáhľajte sa – jedlo si vychutnávajte, dobre požujte a užite si čas s ním strávený!
  • Pravidelne cvičte a nefajčite – zdravý životný štýl je predpokladom spokojného bruška.
  • Zistite si svoje ​​BMI, snažte sa dostať na optimálnu váhu a udržať si ju.